fbpx

Trendy i nowości – Instagram 2021

Rok 2020 wymiótł i mocno namieszał w świecie mediów społecznościowych – głównie za sprawą ilości czasu spędzanego online. W końcu to tutaj przeniosła się spora część naszego życia. Nowości i trendy na rok 2021 to echo i wynik wydarzeń z ostatnich 12 miesięcy, które Instagram bardzo sprytnie wykorzystuje. Czego możemy spodziewać się w nowym roku?

Zakupy na Instagramie. To jedna z najmocniej promowanych przez twórców aplikacji funkcja w ostatnim czasie. Niedawno znajdowanie produktów stało się łatwiejsze, dzięki dodaniu nowej zakładki sklep (ikona torby zakupowej) w głównym panelu na dole ekranu. Na rok 2021 zapowiadane są kolejne nowości. Jedną z nich będzie możliwość udostępniania tagów zakupowych w transmisjach na żywo oraz innym użytkownikom Instagrama. Zatrzymaj się tutaj na chwilkę i pomyśl jak duże możliwości daje ta zmiana! Oznaczenie produktu podczas Live’a lub tag w poście czy Insta Story innego użytkownika, który od razu przenosi do bezpośredniej możliwości zakupu danej rzeczy – to prawdziwa petarda. Wiele zapowiada, że promowanie Twojego sklepu i oferty będzie jeszcze lepsze i szybsze!

Transmisje na żywo – zostając w temacie roku 2020, który bezkonkurencyjnie zyskał miano „roku online”, na pewno widzisz jak popularne i powszechne stały się Live’y. Jeśli wciąż czujesz obawę przed poprowadzeniem swojej pierwszej transmisji – nie zwlekaj! Korzystanie z nowości Instagrama pozytywnie wpływa na rozwój Twojego konta. A sporo świeżych funkcji i udogodnień ma niebawem pojawić się w narzędziu do prowadzenia Live’ów. Ostatnio dodano możliwość nadawania tytułu prowadzonej transmisji. Pojawia się on w powiadomieniach wysyłanych Twoim obserwatorom.

Micro bloging. Czy wiesz, że od 2016 roku długość opisów tworzonych do postów na Instagramie została zdwukrotniona?! Trend ma się utrzymać i rozwinąć w najbliższym czasie, ponieważ pomaga budować zaangażowaną społeczność. A jak wiesz – zaangażowanie wciąć jest najcenniejsze!

Karuzela. Instagram kocha historie! Możliwość ich tworzenia poprzez zamieszczanie grafik, zdjęć i wideo w jednej publikacji – za to pokochaliśmy trend karuzelowy. To doskonała forma prezentacji, w każdym tego słowa znaczeniu. Sprawdza się zarówno w przypadku kont prywatnych, twórców i marek. Na dodatek pozostawia ogromne pole do popisu kreatywności!

Instagram Reels. Przez jednych wyczekiwane, przez innych znienawidzone jeszcze przed udostępnieniem. Ogromny sukces Tik Toka sprawił, że twórcy Instagrama (podobnie jak w przypadku Insta Stories, które skopiowano od Snapchata) przygotowali na jego wzór narzędzie do tworzenia krótkich filmów z wykorzystaniem muzyki. W Polsce będzie nosiło nazwę „rolka” i otrzyma dedykowany moduł na wzór IGTV. Wieści z zagranicy donoszą, że za pomocą rolek można dosłownie „wystrzelić w kosmos” pod względem rozwoju konta.

Keywords czyli wyszukiwanie po słowach kluczowych. Na tę chwilę funkcja bardzo tajemnicza, bo mało u nas o niej wiadomo i w fazie testów, ale zapowiada się rewolucyjnie! Ma ona ułatwić wyszukiwanie treści na Instagramie za pomocą słów kluczowych – nie mylić z hashtagami. Keywords mają pomóc budować zasięg postów nie tylko wewnątrz aplikacji, ale i w wyszukiwarce Google! Trzymamy kciuki, by testy wypadły pozytywnie i czekamy na dotarcie do Polski.