2020 rok był inny – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Ostatnie 12 miesięcy spędzaliśmy głównie w domu co sprawiło, że większość życia przenieśliśmy do Internetu, głównie social mediów. Platformy społecznościowe reagowały bardzo szybko tworząc nowe narzędzia i funkcje ułatwiające spędzanie czasu, pracę, komunikację, naukę i rozrywkę za ich pośrednictwem. Jakie długofalowe zmiany i trendy w social mediach czekają nas w 2021 roku?
Mniej w zamian za jakość i sponsorowanie. To wynika z nieustającego od kilku lat spadku zasięgu organicznego dla Fanpage’y na Facebooku. Obecnie utrzymuje się on na poziomie 2-3 % fanów strony. Co to oznacza? Jeśli Twoja strona ma 1000 obserwujących, Twoje publikacje dotrą tylko do 20 – 30 użytkowników. Najwyższa pora zmienić strategię działań. Zmniejsz ilość publikacji i postaw na treści promowane. W kwestii profilów biznesowych, podobny trend czeka nas na Instagramie. Ale nowościom w tej aplikacji poświęcony jest oddzielny artykuł – zobacz.
Era śmieciowego contentu w social mediach. Takie pojęcie krąży w branży od kilku miesięcy. Wpływ na jego zaistnienie ma pandemia i ogromnie cięcia kosztów w firmach. Mniejszym złem jest przecież obniżyć jakość wyświetlanej reklamy niż przeznaczony na nią budżet… czy na pewno? Może to doprowadzić do kryzysu wizerunkowego, o czym zdaje się zapominać wiele marek. Brzmi trochę katastroficznie.
Rozwój Tik Toka. Rok 2020 zdecydowanie należał do tej platformy. W okresie pandemii odnotowano rekordowy wzrost nowych użytkowników. Reklamy w aplikacji przekonały nowych reklamodawców, a marki częściej decydują się na akcje promocyjne, którym Tik Tok nadaje nowe możliwości. Ciężko jest przewidzieć jak sytuacja będzie wyglądała, gdy na naszym rynku staną się powszechnie dostępne Instagram Reels.