Prowadzenie facebooka

„Co to za sztuka prowadzić Facebooka?”

„Co to za sztuka prowadzić Facebooka?” – takie słowa często słyszy się od właścicieli małych firm.

Niestety nie zdają sobie oni nadal sprawy z potęgi social media. Firmowy Fanpage próbują prowadzić sami, lub powierzają go w ręce jednego z pracowników, który oprócz natłoku własnych obowiązków musi jeszcze sprostać tak trudnemu zadaniu jak tworzenie treści na stronę Facebooka, dodawanie zdjęć, grafik, odpisywanie na wiadomości i pytania klientów. Jeżeli pojawia się to ostatnie to i tak można uznać to za pewien sukces, ponieważ większość przedsiębiorców używa tego medium tylko jako zakładki aktualności dla swojej strony internetowej. Taki rodzaj traktowania firmowego Fanpage’a to podstawowy błąd!

Strona na Facebooku powinna być miejscem, w którym Twoi klienci oraz potencjalni nabywcy oferty będą mogli podjąć bezpośrednią komunikację z firmą i jej specjalistami.

Zadawać pytania, otrzymywać najnowsze informacje lub zmiany w Twojej ofercie. Wydawać opinie na temat produktów, jakości usług oraz cen. Podejmować komunikację ze sobą nawzajem, komentować Twoje publikacje. Jednak to nie jedyna misja Twojego Fanpage’a! Dzisiaj musisz wyróżniać się na tle konkurencji. Tylko jak to zrobić…?

Zbuduj świadomość swojej marki poprzez publikacje na Facebooku i stwórz swoim fanom odpowiednią wizję Twojej firmy. Jeżeli chcesz być marką modną, musisz korzystać z najnowszych trendów social media, śledzić każde nowinki i wykorzystywać je w komunikacji z Twoimi fanami. Spraw, by Twoi klienci sami zaglądali na tablicę Twojej firmy, a nie uważali kolejne publikacje z Twojego Fanpage’a za nudny SPAM. Jeżeli chcesz uchodzić za markę z usługami na najwyższym poziomie, postaw na profesjonalne formaty graficzne i wizualne, dobierz do nich odpowiednie opisy i sam podejmuj komunikację z klientem.

Chętnie odwiedzany i lubiany Fanpage może istnieć tylko i wyłącznie przy stworzeniu odpowiedniego planu komunikacji oraz strategii social media, które będą podparte wybranymi działaniami marketingowymi jak: konkursy, rozdania, płatne reklamy, współprace z Influencer’ami, promocje, sprzedaż przez Facebooka oraz inne. Harmonogram oraz spójność publikacji to kolejne filary sukcesu Twojej strony na Facebook’u.

Jak stworzyć odpowiedni plan działania na Facebooku dla Twojej firmy?

Wszystko zależy od branży, charakterystycznych cech marki, znajomości marki wśród potencjalnych klientów, grupy docelowej, konkurencji i jeszcze wielu czynników, które zawsze analizujemy przy tworzeniu strategii dla naszych klientów.

Nie można zaprzeczyć, że jest wiele Fanapge’y nie prowadzonych przez profesjonalne agencje social media, które odniosły sukces. Wszystko dzięki odpowiednim szkoleniom, kreatywność osób odpowiedzialnych i ogromu czasu, który został poświęcony na rozwój strony na Facebooku.

Uwierzcie nam jednak, że oddanie obsługi profilu firmowego w ręce agencji to nie tylko gwarancja sukcesu, ale możliwość dalszego rozwoju, a ceny wcale nie są wysokie. Koszt działań marketingowych w social media, w porównaniu do starych mediów jak gazeta, telewizja, radio jest nieporównywalnie mniejszy, a działania są o niebo EFEKTYWNIEJSZE. A zaoszczędzony czas każdy z przedsiębiorców może wykorzystać na rozwój swojej działalności.