Algorytm Facebooka od początku roku jest najgorętszym tematem w branży marketingu internetowego. Czy faktycznie wprowadzone zmiany są tak drastyczne?
Nowy algorytm Facebooka to przede wszystkim ograniczenie zasięgów organicznych fanpage’y, w myśl idei „Bringing people closer together”. Mark Zuckerberg zapowiedział chęć powrotu do wykorzystywania portalu w celach kontaktu z bliskimi oraz tworzenia społeczności. Nie ma co ukrywać, że równie istotnym czynnikiem było zwiększenie zysków z płatnych promocji. Zgodnie ze złowrogimi zapowiedziami, w news feedzie dominują posty znajomych, publikacje w grupach oraz reklamy. Oznacza to, że bez względu na ilość fanów Twojej strony na Facebooku, publikacje nie będą do nich docierały… czy oby na pewno?
Jak zawalczyć o zasięgi?
Sposobów jest kilka. Możesz wybrać jeden, lub połączyć je, aby efektywność działań była jeszcze większa. Przede wszystkim zacznij inwestować w posty sponsorowane. Nie dlatego, że chce tego Mark Zuckerberg, ale wykorzystaj wycofanie konkurencji. Z pewnością wiele firm nie skorzysta z tej możliwości, właśnie dlatego powinieneś spróbować. Ciekawa ekspozycja Twoich produktów lub usług, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Rok 2018 stawia na ruchome publikacje, które w łatwy sposób angażują i zyskują zainteresowanie odbiorców. Już niewielki koszt reklamy tego typu contentu przyniesie Ci zadowalające efekty. Inwestuj i rozwijaj!
Zmiana publikacji i ich formy
Zaangażowanie na pierwszym miejscu. Dyskusje pomiędzy użytkownikami oraz reakcje pod postem inne niż like sprawią, że publikacja pojawi się w aktualnościach większej ilości odbiorców. Dużą rolę odgrywa również czas jaki użytkownicy poświęcą danej publikacji – czym dłużej tym lepiej! Posty typu engagement-bait (czyli oznacz kogoś kto…) będą sukcesywnie eliminowane z aktualności, więc lepiej wycofać je z planu komunikacji.
Zmiany jakie zaserwował nam Facebook to nic innego, jak koniec laby i publikowania czysto informacyjnych treści, które dla użytkowników stawały się nudne i nieatrakcyjne. Wiąże się to z masą pracy i inwestycji, ale pamiętaj, że portal Marka Zuckerberga jest najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie. Polskich aktywnych użytkowników Facebooka powyżej 13 roku życia jest 16,3 mln. Wspólnie zawalczmy o zasięg Twojej firmy i odnajdźmy grupę Twoich klientów.