fbpx
Trendy social media

Trendy w Social Mediach na 2020 rok

Jeśli tutaj trafiłeś/trafiłaś za pewne chcesz pozostać na bieżąco z tym co jest trendy w nadchodzącym roku w social media. Wiesz już jak ogromną rolę marketingową spełniają platformy takie jak Facebook, Instagram czy YouTube. Zatem na co należy przygotować się w roku 2020? Jak zaplanować działania, na czym oprzeć marketing marki? 

ROK ZAANGAŻOWANIA I AUTENTYCZNOŚCI

Jedno jest pewne, a wskazują na to wszystkie zmiany z 2019 roku – to zaangażowanie będzie najcenniejszą walutą. Rozwój influencer marketingu, kupowanie obserwatorów i lajków, zdobywanie publiczności za pośrednictwem botów, nielegalne konkursy i rozdania, wprowadzenie nowości jak “Transparentność Strony” czy “Jakość Strony” na Fanpagu, dokładniejsza autoryzacja reklam na Facebooku, ukrywanie lajków na Instagramie, cięcie zasięgów, walka z  fake’owymi kontami – wszystko to ma za zadanie podnieść jakość treści zamieszczanych w social mediach, sprawić by stały się one bardziej spersonalizowane, ciekawsze i skłaniały do dyskusji. Jednym słowem ujmując: budzące zaangażowanie.

Kolejny temat, z którym przyjdzie nam się zmierzyć w 2020 to autentyczność. Użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi, pewni siebie, krytyczni i nieufni. Wiedzą jak działa większość zabiegów marketingowych. Lojalnych klientów nie uda się złowić chwilową promocją, czy szybkim konkursem. Tylko cierpliwy i mądry dialog pozwoli zbudować bazę zadowolonych i chętnie polecających markę klientów.

SŁOWA CZY ZDJĘCIA – CZYM LEPIEJ DOTRZEĆ DO KLIENTA?

Powtarzali Ci “chwytliwe zdjęcie i krótki opis”? To już nie jest „trendy”! Przede wszystkim należy skupić się na spersonalizowaniu oferty i  zrozumieniu potrzeb klienta – to pozwoli stworzyć solidny content. Trend ten szczególnie zaczął być zauważalny na Instagramie (tak! Tam gdzie z założenia najważniejsze miały być fotografie!). Kanał ten zaczął być traktowany jak blog, w którym twórcy dzielą się swoimi przemyśleniami, pasjami, poradami i codziennym życiem… no i uwaga – badania potwierdzają, że dłuższy opis zwiększa zaangażowanie pod postem.

NIEUSTANNY ROZWÓJ STORIES 

To prawda, już zeszły rok należał do tych krótkich form, ale wszystko wskazuje na to, że Stories będą się rozwijać dalej. Kolejne funkcje, Gify, naklejki to wszystko wzmacnia zaangażowanie wewnątrz profilu, a także wspomaga zasięg organiczny.

ZAKUPY W SOCIAL MEDIACH

Użytkownicy mediów społecznościowych nie tylko przekonali się do zakupów bezpośrednio z social mediów, ale zakochali się w tej możliwości! W 2020 kupowanie na Instagramie ma być jeszcze bardziej popularne, dlatego zadbaj o tę możliwość i wykorzystaj ją mądrze, a zyskasz świetne wyniki!

TIK TOK GONI INSTAGRAM

W 2019 roku ta jedna z najmłodszych platform stała się najgorętszym trendem zagrażającym Instagramowi, który cały czas pracuje nad podobnym narzędziem, by umocnić swoją przewagę. Tik Tok dał możliwość tworzenia szalonych, kreatywnych i zabawnych treści, a do tego posiada algorytm, który promuje twórczość, a news feed naznaczony jest znikomą ilość reklam. Początkowo chwycił za serce najmłodszych użytkowników, ale z czasem poszerza swoją grupę docelową. Dzięki luźnej zawartości jest postrzegany jako czysta forma rozrywki, dlatego nie ma tutaj miejsca na typowo marketingowe banery. Liczy się pomysł, świeżość i zaskoczenie!

Jeśli nie wiesz jak zarządzać swoimi kanałami w social mediach lub nadchodzące trendy są dla Ciebie zagadką – skontaktuj się z nami!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *