Świąteczny marketing

Świąteczny marketing w Social Media

Kiedy należy rozpocząć działania marketingowe w social media, aby uzyskać najlepszy wynik sprzedaży przedświątecznej?

W Polsce już 3 listopada markety zamieniają znicze na czekoladowe Mikołaje, w telewizji i internecie pojawiają się pierwsze reklamy z choinką w tle, a w centrach handlowych zauważamy bożonarodzeniowe wystawy. Często jest to powód do śmiechu i uszczypliwych komentarzy, ale co jeżeli może to znacznie zwiększyć zainteresowanie produktami i ich sprzedaż?

Jak większość trendów, coraz wcześniejszy start marketingu związanego ze świętami, zaczerpnięty jest z USA. Google odnotowało tam wzrost wyszukiwań hasła ” christmas gifts” już od września! W Polsce ruch związany z frazą „prezenty pod choinkę” pojawia się właśnie w listopadzie. Warto jest zauważyć, że u nas największe zainteresowanie tym tematem, użytkownicy wykazują w czasie weekendów – wykorzystaj to!

Konkurencja jest ogromna, a w tym okresie walka o klientów najbardziej zacięta.

Dlatego warto jest przeznaczyć dodatkowy budżet na dopasowaną reklamę Twoich usług i produktów. Możliwości jest wiele, ale jak na pewno się domyślasz po przeczytaniu naszych poprzednich artykułów – social media oraz internet przynoszą najbardziej oczekiwane efekty. Pamiętaj jednak, że nie tylko Ty rozpoczniesz marketing świąteczny w listopadzie. Postaw na wyjątkowy pomysł, wyróżnij się i przykuj uwagę klienta.

Aby Twoje działania zaowocowały wysoką sprzedażą, musisz przygotować plan. Nie ma nic gorszego niż nieprzemyślane reklamy, brak odpowiedniej organizacji, czy harmonogramu. Przygotuj się i przeanalizuj wszystkie szczegóły i zapotrzebowanie. Musisz być przygotowany – sprawdź działanie strony internetowej, wszystkie zakładki kontaktowe i zawarte w nich informacje, system zakupowy musi działać bez zarzutu, a wysyłka realizowana bez opóźnień.

Warto jest wprowadzać klienta w świąteczny klimat już od początku zetknięcia z Twoją marką, zadbaj o odpowiedni wygląd Twojej witryny oraz profilów społecznościowych, zoptymalizuj wyszukiwarkę swojego sklepu pod kątem świątecznych zakupów lub ofert. Spróbuj podsuwać pomysły na prezenty oraz doceń zainteresowanie swoich klientów, poprzez bonusy np. darmową wysyłkę, czy świąteczne opakowanie.

Jeżeli przemyślisz swoją strategię, bądź skonsultujesz się z odpowiednią osobą lub firmą, a następnie wdrożysz ją w życie i zadbasz o wszystkie szczegóły i udogodnienia dla klienta – na pewno osiągniesz zakładany cel.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *