fbpx
Facebook konkurs

Jak poprawnie stworzyć konkurs na Facebooku?

Szczególny nacisk stawiamy na słowo POPRAWNIE. Niestety duża część organizatorów konkursów na Facebooku, nie przejmuje się wytycznymi. Na obecną chwilę bez konsekwencji, ale jak długo to potrwa?

Zacznijmy zatem od początku. Po co w ogóle jest tworzyć konkurs na Facebooku? Korzyści z takiego działania może być wiele, zależnie od rodzaju zadania konkursowego i nagrody. Najczęściej konkursy pomagają stronom zwiększyć zasięgi, zdobyć nowych fanów, zwiększyć zainteresowanie produktami.

Jeżeli chcesz, by Twój konkurs odniósł sukces, zacznij od wyznaczenia celu, następnie dostosuj do niego zadanie konkursowe i nagrody. Ważna podpowiedź – pamiętaj, że użytkownicy nie lubią zbyt skomplikowanych zadań i bardzo często nie czytają treści do końca. Dlatego istotne jest, by zrozumiale i krótko przedstawić zamysł konkursu.

Przejdźmy do strony technicznej, czyli jak krok po kroku tworzyć wszystkie elementy konkursu. Kiedy wyznaczymy cel, należy odpowiednio dobrać do niego zadanie oraz nagrody. Tutaj pojawiają się pierwsze ograniczenia, jakie narzuca nam Regulamin Facebooka ( przejdź do całego Regulaminu ).

W zadaniu konkursowym wystrzegaj się:

  • udostępniania na osiach czasu uczestników lub osiach czasu ich znajomych  jakichkolwiek treści – zaskoczeni? Pomyślicie – przecież wszyscy tak robią. Niestety jest to działanie wbrew Regulaminowi Facebooka.
  •  zachęcania użytkowników do tagowania się na zdjęciach, oznaczania znajomych w komentarzach – równie często spotykane zjawisko.
  • nie wolno promować hazardu, broni, wyrobów tytoniowych, leków na receptę, wszystkie te produkty nie mogą być także nagrodami.

Następnie należy stworzyć regulamin konkursu, który również jest obowiązkowy. Co powinno znaleźć się w regulaminie oprócz informacji na temat organizatorów, zadania, czasu trwania i nagród ? Informacje na temat:

  • zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika
  • warunków, które spełnić należy, aby do niego przystąpić
  • możliwości zablokowania wygranej przez osoby nieuczciwie posługujące się botami oraz innymi skryptami automatyzującymi udział w konkursie
  • wskazania, kto faktycznie (tj. organizator czy uczestnik) ponosić będzie ciężar finansowy związany z koniecznością zapłaty 10% podatku od nagród
  • daty ogłoszenia wyników i miejsca (wiadomość prywatna/komentarz pod postem konkursowym/oddzielny post)

Gotowy regulamin umieść w zakładce notatki na Twoim Fanpage’u oraz wklej do niego link, w poście konkursowym. Teraz przejdźmy do stworzenia grafiki konkursowej, która zachęci użytkowników do udziału. Pamiętaj – nie umieszczaj zbyt dużej ilości napisów na grafice. Wszystkie ważne informacje zawrzyj w części tekstowej, czyli w samym poście. Natłok napisów grozi utratą atrakcyjności oraz czytelności. Jeżeli masz świadomość, że Twój konkurs będzie przez Ciebie promowany w płatnych reklamach, ilość tekstu na grafice nie może przekroczyć 20% . I gotowe! Publikujemy.

Zastanawiasz się zapewne jak zdobyć dużą ilość uczestników? Najprostszy sposób to stworzenie płatnej reklamy na Facebooku, w narzędziu Menedżer Reklam. Odpowiednia optymalizacja promocji sprawi, że zyskasz duży zasięg konkursu, a co za tym idzie więcej uczestników. Bezpłatny sposób to zachęcanie fanów do udziału w wiadomościach prywatnych, udostępnianie postu konkursowego w grupach tematycznych. Spróbuj zachęcić kilka Fanpage’y do opublikowanie informacji na temat Twojego konkursu. Możesz poinformować o trwającym konkursie na swojej stronie internetowej, bądź w siedzibie firmy.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *