Instagram

800 mln użytkowników Instagrama – wykorzystaj potencjał!

Instagram jest wciąż niedocenianym portalem wśród polskich przedsiębiorców. Choć duże marki już jakiś czas temu korzystają z tego narzędzia, to lokalne firmy uważają go za zbędny.

O ile na Facebooku pełno jest Fanpage’y firmowych (często pozostawionych na etapie samego założenia i dodania logo), tak Instagram pozostaje w tym temacie daleko w tyle. Z czego wynika ta dysproporcja? Przecież ilość użytkowników tego młodszego portalu wzrasta z roku na rok, a sam producent wciąż wprowadza ciekawe nowości i narzędzia dla profili biznesowych.

Dlaczego warto jest zaistnieć w tym medium?

Przede wszystkim ze względu na mniejszą ilość konkurencji niż na Facebooku! Dzięki temu nie musisz tworzyć wyszukanej strategii komunikacji, tylko skupić się na stronie wizualnej umieszczanych treści i aktywnym pozyskiwaniu obserwatorów. To ostatnie bardzo ułatwiają używane hashtagi, dzięki którym dużo szybciej niż np. na Facebooku zyskasz grono odbiorców. Dzięki reklamom, skierujesz do swojego profilu użytkowników dopasowanych do Twojej grupy docelowej. To już jest dobrą podstawą do stworzenia nowej bazy klientów.

Instagram to również świat Influencerów, dzięki którym możesz promować swoją markę, a podjęcie współpracy z nimi jest o wiele prostsze i efektywniejsze przy posiadaniu własnego konta firmowego na tym portalu. Często dzięki współpracy z Influencerami, małe marki bardzo szybko wybijają się i stają się modne oraz pożądane pośród młodszych odbiorców.

Istnieje kilka popularnych błędów, których należy się wystrzegać przy tworzeniu świadomości marki na Instagramie. Przede wszystkim nie daj się skusić kupowaniu obserwatorów – wydaje Ci się, że to dobry początek? Nic bardziej mylnego, kupieni obserwatorzy to najczęściej zagraniczne konta, które w żaden sposób nie zbudują Twoje bazy klientów, ani też nie będą aktywną grupą odbiorców. Kolejnym błędem, jest publikacja tych samych postów na Facebooku oraz Instagramie. Mija się to z celem, a użytkownicy, którzy obserwują Twoje działania na obu tych portalach będą zawiedzeni. Wydaje Ci się, że Instagram to świat oparty tylko na hashtagach? Nie! Dodawaj ciekawe i angażujące opisy do swoich zdjęć, tylko w taki sposób sprawisz, że Twoi obserwatorzy zawieszą oko na Twojej publikacji chwilę dłużej, zanim przesuną ekran niżej. Przy dobrym opisie, oprócz serduszka zyskasz również komentarz.

Zanim założysz konto na Instagramie pamiętaj, że tak samo jak w przypadku Facebooka dużą rolę gra systematyczność. Profile, które pozostają martwe bardzo szybko tracą obserwatorów. Jeżeli brak Ci pomysłu na Twoją firmę w świecie Instagrama, skontaktuj się z nami, lub znajdź kilka inspiracji na naszym profilu : somediagrodzisk.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *