Jeżeli prowadzisz biznes lokalny, koniecznie inwestuj w social media! Zyskasz przewagę nad konkurencją, nowych klientów i status modnej marki.
W tym artykule przedstawimy Ci wszystkie zalety posiadania kont firmowych w social media. Pamiętaj, że pierwszy krok to odpowiedni wybór mediów społecznościowych, w których Twoja marka rozpocznie intensywne działania.
- Możliwość zbudowania wokół swojej firmy szerokiego grona, aktywnych odbiorców – social media to przede wszystkim KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI. Poprzez takie portale jak Facebook, Instagram, Twitter itp. nawiązujesz bezpośredni kontakt z użytkownikami. Pozwala to zrozumieć ich potrzeby, poznać opinie na temat usług, lub produktów Twojej marki. Umożliwia szybkie rozwiązywanie problemów, składanie zamówień, reklamacji oraz wymianę uwag.
- Rozwój firmy – Fanpage lub firmowy profil w innym portalu społecznościowym poprzez odpowiednie działania może poszerzyć Twoją bazę klientów i zwiększyć obroty firmy. Za pomocą opinii wydawanych przez użytkowników, możesz ciągle polepszać jakość usług oraz zakres oferty.
- Szybki przepływ informacji – wszelkie zmiany zachodzące w Twojej firmie, wprowadzenie nowego produktu, lub nowa organizacja sprzedaży – o tym wszystkim najsprawniej poinformujesz swoich klientów za pomocą profilu w social media. Równie szybko otrzymasz informację od swoich obserwatorów na temat wprowadzanych nowości.
- Świadomość marki – różnorodność formatów w jakich możesz publikować treści w mediach społecznościowych daje niewyobrażalne możliwości w zakresie budowania wizerunku firmy. Nie tylko poinformujesz użytkowników o istnieniu swojej firmy, ale stworzysz im obraz marki, jaki oczekujesz, że będą mieli przed oczami na myśl o Twoich produktach lub usługach.
- Status modnej i nowoczesnej firmy – na pewno znacie powiedzenie ” jeżeli nie ma Cię na fejsie, to nie istniejesz”. W dzisiejszej dobie social media to stwierdzenie dotyczy również firm – I TO NIE TYLKO DUŻYCH MAREK, ALE I FIRM LOKALNYCH. Czy wiesz, że aż 49% osób szuka usług i produktów przez Facebook’a?! Twoja aktywna obecność w świecie social media może przynieść Twojej firmie 25% więcej zysków! Te liczby mówią same za siebie.
- Niski koszt reklam i większa efektywność. Narzędzia reklamowe, udostępniane przez media społecznościowe umożliwiają bardzo dokładne sprecyzowanie grupy docelowej, a koszt naliczany jest tylko za osiągnięcie wyznaczonych celów. To sprawia, że odpowiednio skonstruowana reklama na Facebooku, czy Instagramie jest efektywna, tania, a dzięki końcowym statystykom w pełni mierzalna.
Biorąc pod uwagę powyższe zalety social media dla firm i niskie koszty obsługi profili przez profesjonalne agencje, zdecydowanie warto jest zainwestować w ten rodzaj promocji firmy.
Należy pamiętać, że od założenia profilu do osiągnięcia sukcesu istnieje droga podparta ciężką pracą i systematycznością. Dlatego dobrym pomysłem jest poleganie na profesjonalistach w tej dziedzinie.